Kuidas matt teie lapse psühhomotoorset arengut soodustab?
Matt aitab laste tajudel areneda piisavalt heale tasemele proprioseptsiooni arendamiseks;
Proprioseptsioon on vajalik psühhomotoorses arengus tähtsate verstapostide saavutamiseks. See matt võimaldab lapsel neid liigutusi turvaliselt teha.
Nii toetab stimuleeriv matt lapse psühhomotoorset arengut.
See toode on füsioterapeutide poolt heakskiidetud.
Dünaamilise tasakaalu arendamise põhietapid
Alla 4-aastased lapsed peavad õppima oma keha kontrollima ning aeglaselt kahel jalal tammudes soovitud suunas liikuma.
4-aastane laps oskab, ühte jalga teise ette seades, vähemalt 45-sentimeetri laiusel rajal kõndida.
6-aastane laps suudab ühte jalga otse teise ette tõstes ning kannalt varbale liikudes oma jala laiusel rajal kõndida.
Psühhomotoorne areng:
Lapse psühhomotoorne areng sõltub geneetikast, motoorsetest oskustest ja vaimsetest võimetest.
Tootel on lapse psühhomotoorsele arengule mõju siis, kui see toetab motoorseid oskusi.
Motoorsed oskused hõlmavad mitmeid erinevaid aspekte: kehakaart, dünaamiline koordinatsioon, tasakaal, käe-silma koordinatsioon, peenmotoorika ning teadlikkus ajast ja ruumist.
Kehakaart
Kehakaart viitab sellele, kuidas laps tajub oma keha, see võimaldab tal oma liigutusi kontrollida ning eneseteadlikkust arendada. Seda arendatakse enne kirjeldamist ("keha kujutamine", inimese joonistamine) aistingute ja tegevuse alusel ("keha, mis tunneb, liigub"). Mida rohkem laps liigub, seda selgema ettekujutuse saab ta oma kehakaardist ning seda paremini õpib ta liikuma.
Käe-silma koordinatsioon
Käe-silma koordinatsioon hõlmab tegevusi, mis aitavad kõigi kehaosadega või osadega kehaosadest sihtida. Lapsed kaardistavad selle oskuse arendamiseks liikumistee ning kasutavad käsi ja jalgu suurte esemete suurte märklaudade suunda saatmiseks. Visatavad esemed ja märklauad muutuvad aina väiksemaks, kuni lapsed õpivad suurepäraselt sõrmi kasutama: klaverimäng, helmeste niidile lükkimine, kirjutamine.
Teadlikus ajast ja ruumist
Teadlikus ajast ja ruumist hõlmab kõike, mis on seotud lapse tajuga temast endast ajas (enne/pärast, rütmiline tegevus, päev/öö, hooajad jms) ja ruumis (ees/taga, peal/all, paremal/vasakul jms)